Köpvillkor
Villkor för köp hos segwaymetro.se
1. Pris
2. Köp
3. Leverans
4. Risker vid transport
5. Delad order
6. Betalning
7. Ångerrätt & öppet köp i 14 dagar
8. Reklamation
9. Sekretes & säkerhet, personuppgifter
Köpvillkoren
1. Pris
I priserna ingår moms med 25%. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som SegwayMetro inte råder över, t ex väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Avgift för frakt tillkommer. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer. Vi reserverar oss för prisfel, vid fel tar vi alltid kontakt med dig som kund.
2. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när SegwayMetro bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av vår databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. För att handla hos oss måste du vara över 18 år.
3. Leverans / Leveransförsening
Görs en beställning på lagerförd vara innan kl 13.00 (vardagar) skickas vanligen din order iväg från oss samma dag.
Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar efter vi mottagit din beställning. Det kan dock råda längre leverantider till vissa mindre orter i Sverige. Leverans sker med DHL eller PostNord.
Vi förbehåller oss rätten att välja lämplig leveransmetod för det gods som ska skickas.
DHL Företagspaket skickas enbart till företagsadress.
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post eller telefon. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening.
4. Risker vid transport
Vi står för transportrisken från vårt lager till dig. Du har dock alltid ett ansvar att kontrollera paketet du tar emot, vid skador ska du genast anmäla detta till speditören. Är varan skadad så den är obrukbar vänligen kontaka vår kundtjänst. Du står för risken vid eventuell retur till oss. Var noggrann med att packa varan i orginalkartong. Är du osäker, ring och prata med vår kundtjänst.
5. Delad order
Skulle någon av artiklarna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.
6. Betalning
Faktura
Betalningsvillkor är 10 dagar och fakturan kommer att sändas separat med e-post. För att betala mot faktura måste du fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Ingen vara skickas innan fakturan är betald.
SegwayMetro reserverar sig rätten att neka köp eller leverans och ompröva köparens kreditvärdighet.
7. Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten är i väsentligt oförändrat skick, dvs ej skadad eller förstörd. Varan ska lämnas tillbaka i sin orginalförpackning/emballage. Vid transport med Posten/DHL ska ett transportemballage användas. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar. Återbetalning sker till kort/konto som användes vid köp. För mer information kontakta vår support på email info@segwaymetro.se eller telefon 0340-500 112
Vår returadress:
SegwayMetro
Birger Svenssons väg 11
432 40 Varberg
8. Reklamation
Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. SegwayMetro tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Synligt fel: Anmäls direkt till info@segwaymetro.se. Emballaget sparas för eventuell reklamation till DHL/Postnord för transportskada. Dolt fel: anmäls direkt till info@segwaymetro.se inom skälig tid från mottagandet av varan. En produkt som vi anser är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut.
Vi återbetalar pengar för returfrakt och godkända reklamationer senast inom 30 dagar.
Tvist
Vid en eventuell tvist följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
9. Sekretess, säkerhet & personuppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. SegwayMetro kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via ditt kundkonto eller via kontakt med oss på SegwayMetro. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post: info@segwaymetro.se
Har du övriga frågor gällande villkor & lagar så kan du besöka konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se